.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ماموریت اقتصادی 7 عضو کابینه دولت نهم

به گزارش شمال نیوز به نقل از بازتاب آنلاین ،هیئت وزیران بنا به پیشنهاد رئیس جمهور و به استناد اصول صد و بیست و هفتم و صد و بیست و هشتم قانون اساسی تصویب کرد، کارگروهی متشکل از وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی ، وزیر بازرگانی، وزیر صنایع و معادن، وزیر نفت، وزیر امور خارجه و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با هدف مدیریت آثار ناشی از بحران مالی جهانی بر اقتصاد کشور و بهره‌گیری از فرصتهای آن تشکیل شود که ریاست این کارگروه بر عهده وزیر امور اقتصادی و دارایی است.

اتخاذ تصمیم در امور اجرایی مربوط به حوزه‌های بانکی، بیمه‌ای، ارزی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، بازار سرمایه، تعرفه‌ها و صادرات و واردات و حمایت از تولید و اشتغال در ارتباط با بحران به اعضای کارگروه به عنوان نمایندگان ویژه رئیس جمهور و تصویب و اصلاح آیین نامه‌ها و مقررات مربوط به موضوع مذکور به وزیران عضو کارگروه تفویض ‌‌شده است.

تصمیمات و مصوبات اکثریت اعضا یا وزیران عضو کارگروه (حسب مورد) در حکم تصمیمات رئیس جمهور و هیئت وزیران بوده و با رعایت ماده (19) آیین نامه داخلی هیئت دولت قابل صدور است. این مصوبه را 21 دی پرویز داودی معاون اول رئیس جمهور به دستگاههای اجرایی ابلاغ کرده است.

ایران تاکنون کمترین اثر را از بحران مالی جهان داشته است و با مدیریت دولت، بازار مالی ایران بر خلاف بازارهای مالی جهان و منطقه، سقوط نکرده است. در طول سال 2008 بورس‌های معتبر آمریکا، اروپا، آسیا و خاورمیانه بین 20 تا 68درصد ارزش خود را از دست دادند.

همچنین به علت بحران مالی جهانی، تاکنون حدود 20کشور جهان دچار رکود اقتصادی شده‌اند و تقریبا تمام کشورهای منطقه اروپا، آمریکای شمالی و شرق آسیا در آستانه رکود اقتصادی قرار گرفته‌اند


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.